Friday, June 26, 2009

Paradigm shift

-Λιάνα Κανέλλη:

"Κράτος που αποφασίζει να αφαιρεί ζωές όποτε θέλει, είτε εδώ είτε στην Κανταχάρ, δεν μπορεί να μου υποδείξει το πώς θα πεθάνω. Αν εκχωρήσουμε στη δικτατορία των υγιεινών το δικαίωμα να καθορίζουν τον τρόπο που θα πεθάνουμε, τότε τους εκχωρούμε και το δικαίωμα του πώς θα ζήσουμε."



Το αν θα πεθάνει από καρκίνο του πνεύμονα ή από γεράματα, είναι πράγματι δικό της πρόβλημα και, αλήθεια, εμένα δε με απασχολεί καθόλου, το ορκίζομαι.

Ακριβώς επειδή είναι δικό της πρόβλημα και δε με απασχολεί, το θεωρώ λογικό δικαίωμά μου να μη με επηρεάζει κιόλας.

Νομίζω ότι θα ήταν πολύ λογικό να είχα τη δυνατότητα να βγαίνω χωρίς να καταπίνω τον καπνό των τσιγάρων που καπνίζουν άλλοι, από τη στιγμή που δε μου αρέσει ο καπνός του τσιγάρου και γι’ αυτόν το λόγο δεν καπνίζω εγώ. Χωρίς να τσούζουν τα μάτια μου και ο λαιμός μου και χωρίς να βρωμάνε τα ρούχα μου, το δέρμα μου, τα μαλλιά μου και ακόμα και τα γένια μου τσιγάρο όταν γυρίζω σπίτι μου.

Όταν λοιπόν υφίσταμαι εγώ στην καθημερινότητα και στην υγεία μου, χωρίς να με ρωτήσει κανείς, τις συνέπειες ελαττωμάτων των άλλων, που εγώ δεν έχω, λόγω μιας κατεστημένης παραδοχής ότι οι μη καπνιστές πρέπει να συνηθίσουν να ανέχονται το ελάττωμα των καπνιστών αλλιώς είναι πρόβλημά τους, τότε αυτό είναι πολύ περισσότερο κοντά στη δικτατορία, παρά η λογική που λέει ότι η Κανέλλη μπορεί να καπνίζει εκατό πακέτα τη μέρα, αρκεί να είναι μακριά από τη μούρη τη δικιά μου. Ας ρίχνει και υδράργυρο στο αυτί της, αρκεί να μη ρίχνει στο δικό μου. Νομίζω ότι η πεμπτουσία της δημοκρατίας συνοψίζεται σε μια απλούστατη φράση που μαθαίνει κανείς ήδη στο δημοτικό· "η ελευθερία τους ενός σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία του άλλου".

Η κατεύθυνση του αντικαπνιστικού νόμου είναι αντικειμενικά ορθή και δίκαια. Το αν θα εφαρμοστεί ή όχι είναι ένα άλλο ζήτημα. Αλλά δεν καταλαβαίνω πώς μπορεί ο οποιοσδήποτε σοβαρός άνθρωπος, "υγιεινός" ή καπνιστής, να αμφισβητεί ακόμα και το θεωρητικό μου δικαίωμα να μη βήχω εγώ επειδή καπνίζεις εσύ.

Και έχουν και το θράσος να λένε τέτοιες λαϊκίστικες παπάρες περί δικτατορίας ή ας πούμε ότι οι καπνιστές τίθενται εν διωγμώ. Περί θράσους πρόκειται και ειρωνείας και ασέβειας και βλασφημίας προς την έννοια των λέξεων 'δικτατορία' και 'διωγμός' και προς την ιστορία, τη στιγμή που ο κόσμος όλος ζει προσαρμοσμένος (αδίκως και χωρίς καθόλου να τους το χρωστάει) στα μέτρα και τα σταθμά των καπνιστών.

Έλεος πια.



UPDATE της επόμενης μέρας: Σήμερα το πρωί η ίδια πολιτικός έλεγε (με τηλεφωνική παρέμβασή της, μάλιστα) στo MEGA ότι τόσον καιρό η κατάσταση ήταν εις βάρος των μη καπνιστών και ότι ανησυχεί ότι, εξαιτίας των μικρών αλλαγών που κατατέθηκαν την τελευταία στιγμή, το νέο μέτρο δε θα εφαρμοστεί στο έπακρο ώστε να δώσει αποτελεσματικό τέλος σ' αυτά, ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων. Η δήλωσή της που παρέθεσα εγώ παραπάνω αλιεύτηκε από την Ελευθεροτυπία, προς μηνός περίπου, και ήταν γραμμένη ακριβώς έτσι, την αντέγραψα κατά λέξη. Μπορείτε να τη βρείτε και στο Διαδίκτυο, με μια πρόχειρη έρευνα. Τι να πω... Μπορεί εγώ να μην καταλαβαίνω...

12 Comments:

Blogger kiara said...

Λες τόσο απλά και αυτονόητα πράγματα. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να θέσουν ένα τέτοιο παράλογο debate. Όσο για τις αλλαγές στις δηλώσεις μην το ψάχνεις, είναι απόλυτα σύνηθες σε αυτούς τους χώρους.

Saturday, June 27, 2009 1:55:00 pm  
Blogger ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ said...

Καλώς σε βρίσκω.
Ανταποδίδοντας την επίσκεψη, βρέθηκα αντιμέτωπος με το ζήτημα των ημερών.
Σαν πρώην καπνιστής 35 ετους θητείας, μα εδώ κι 6 χρόνια απαλλαγμένος από την βάσανο της νικοτίνης, είμαι σε θέση να συμφωνήσω απόλυτα με την άποψή σου για το θέμα.
Επιτέλους, ας μάθουμε να ζούμε σαν άνθρωποι με λογική και να πάψουμε να συμπεριφερόμαστε τόσο κυνικά στην ζωή.
jason θα τα λέμε σε κάθε ευκαιρία.
Καλό σαββατοκύριακο.

Saturday, June 27, 2009 9:29:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

http://mariatweety.blogspot.com

TO 23 XRONO MARAKI PALEUEI ME THN ANISH AS8ENEIA KAI MESA APO TO BLOG THS KATGRAFEI TH KATASTASH THS ALLA MAS LEEI KAI GIA TO KATESTHMENO KAI THN ANALGHSIA TOU KRATOUS, THS GRAFEIOKRATIAS POU DEN THS EPITREPEI NA ZHSEI FYSIOLOGIKA.

XREIAZETAI TH SYMPARASTASH MAS ME TA SXOLIA MAS H ESTW OTI MPOROUME AS KANOUME GIA NA KANOUME TO KORITSAKI NA NIWSEI LIGO KALYTERA

EUXARISTW FILE MOU JASON POU DEXTHKES NA DEIS TO SXOLIO MOU KAI DEXTHKES NA YPOSTHRIXSEIS TO MARAKI. AN PALI DEN DEXTEIS PALI SE EUXARISTW POU ESTW DIAVASES TO SXOLIO.
NA EISAI KALA
FILIKA PAVLOS

Saturday, June 27, 2009 11:40:00 pm  
Blogger tzo said...

Καλά δίνεις σημασία??? Πολιτικοί τι περιμένεις....
Άντε να δούμε τι θα γίνει και με την απαγόρευση γιατί δεν την πάλευα άλλο με τη βρόμα!

Sunday, June 28, 2009 8:52:00 am  
Blogger Jason said...

Παύλο, αυτά τα σχόλια συνήθως τα σβήνω, για λόγους που έχω εξηγήσει
εδώ
.
Θα κάνω μια εξαίρεση τώρα.

Sunday, June 28, 2009 2:23:00 pm  
Blogger tromponi said...

This comment has been removed by the author.

Tuesday, June 30, 2009 5:53:00 pm  
Blogger tromponi said...

Η πρώτη δήλωση είναι αναμενόμενη από τη Λιάνα Κανέλη και η δεύτερη είναι μια καθώς πρέπει δήλωση από μια βουλευτή του ΚΚΕ.
Βέβαια! Εξασρτάται ως τη μιλάς!
(Κάτι τέτοιες στιγμές ζηλεύω τον Καβάφη που μπορούσε να υπομειδιά στο γραπτό λόγο όταν έλεγε "για Λακεδαιμονίους θα μιλάμε τώρα;")
Πέρα από αυτό μακάρι να ισχύσει ο νόμος γιατί δεν φταίμε σε τίοτα και εμείς οι μη καπνιστές.

Tuesday, June 30, 2009 6:00:00 pm  
Blogger Jason said...

Η δεύτερη δήλωση είναι perfectly ok, η καταπληκτική αντίθεση όμως με αυτήν που έχει προηγηθεί, την καθιστά πραγματικά γελοία...
Η Κανέλλη πρέπει να αποφασίσει τελικά αν είναι ΚΚΕ ή τραμπούκος γιατί εξευτελίζεται και εξευτελίζει και το κόμμα της.
Αυτό με τους Λακεδαιμονίους μου άρεσε πάντως, πετυχημένο!

Wednesday, July 01, 2009 4:58:00 pm  
Blogger enikolo said...

α. Γειά σου.Άσχετα με το γεγονός ότι είμαι καπνιστής , οφείλω να πω πως ότι λες είναι λογικό και το γεγονός ότι χρειάζεται να συζητάμε καν τέτοια θέματα δείχνει το παράλογο των εποχών που ζούμε.

β. Είδα και σε σένα το (άσχετο) σχόλιο από μια υποτιθέμενη ασθενή κλπ κλπ.Έλαβα και εγώ ακριβώς το ίδιο στο δικό μου μπλογκ.Ξέρεις τίποτα για αυτό?Είναι ένα νεο είδος σπαμ? Αν είναι αληθινή γιατί κάνει τέτοια άσχετα σχόλια σε άσχετα μπλογκ?

Thursday, July 02, 2009 5:00:00 pm  
Blogger athinovio said...

ιάσωνα

έχω ένα δωράκι για εσένα.
πέρνα όποτε μπορείς, έλα στο καζάνι μου ή άσε το να πάρει 2-3 βράσεις ακόμα.
:D

Thursday, July 02, 2009 10:33:00 pm  
Blogger Jason said...

enikolo, δεν ξέρω τι ακριβώς παίζει με το συγκεκριμένο μπλογκ, δεν μπήκα να το κοιτάξω. Γενικά δεν μπορώ να πω πως είναι ακριβώς spam, αλλά ας πούμε πως είναι ένας τρόπος διαφήμισης και προώθησης κάποιου μπλογκ. Χωρίς να εννοώ ότι είναι απάτη ή ότι υπάρχει χαρακτήρας κερδοσκοπικός ή κάποια μανία προβολής ή καταξίωσης, μπορεί το περιεχόμενο να είναι όντως αληθινό και να αξίζει τον κόπο, απλώς σχολιάζω γενικά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η διάδοση αυτή συνήθως.

athinovio, σ΄ ευχαριστώ και θα περάσω.

Saturday, July 04, 2009 4:26:00 pm  
Anonymous Πρώην said...

"Σαν έτοιμος από καιρό, σα θαρραλέος", όπως θάλεγε κι ο Καβάφης, έσβησα το τελευταίο μου τσιγάρο το βράδυ της Τρίτης 30-6-2009. Και το έσβησα στα μούτρα της κ. Κανέλλη και του κ. Αβραμόπουλου...

Σήμερα, καθαρός για 5 ημέρες, φωνάζω δυνατά πως το δικαίωμά μου στην υγεία είναι υπέρτερο από το δικαίωμα της κ. Κανέλλη στην απόλαυση...

Sunday, July 05, 2009 5:13:00 am  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home