Friday, July 06, 2007

Το γλειφιτζούρι

Ήταν ένα ανοιξιάτικο απόγευμα του Απριλίου...
Έπινα ένα δροσερό milk-shake στην Αγίου Νικολάου με μια φίλη μου, η οποία απολάμβανε χωρίς την παραμικρότατη αιδώ ένα γλειφιτζούρι που είχαμε αγοράσει από το περίπτερο λίγο πριν.
Μετά από περίπου δεκαέξι μαύρους με CD (μια ενδεκάδα και πέντε αλλαγές), δυο τύπους με ακορντεόν, τρεις-τέσσερις με χρόνιες ασθένειες και πολλά παιδιά, έναν κουφό που στον πρώτο ξαφνικό θόρυβο πεταγόταν, ένα γυφτάκι που (νόμιζε ότι) τραγούδαγε, πολλά γυφτάκια που απλώς μας ζάλιζαν τον αδόξαστο, το (κλασσικό πια) γυφτάκι με τα ψυχολογικά προβλήματα που κρέμεται από τις γάμπες κάθε όμορφης δεσποινίδας που περνάει το δρόμο και σερνόμενο της τραβολογάει τα φουστάνια… σε κάποια στιγμή, σκάει μύτη ένα κοριτσάκι από τα γυφτάκια, ήταν - δεν ήταν επτά χρονώ, έρχεται μπροστά στο τραπέζι μας και καρφώνει το βλέμμα της στο επίμαχο γλειφιτζούρι.
"Θα μου το δώσεις;", λέει στη φίλη μου. Χωρίς να το σκεφτώ πολύ, βγάζω από την τσέπη μου το δικό μου το γλειφιτζούρι και της το δίνω. "Ευχαριστώ πολύ", μου λέει, μου σκάει ένα χαμόγελο και φεύγει προσπαθώντας να το ανοίξει.
Δεν προλαβαίνω να χαμογελάσω κι εγώ που έκανα την καλή πράξη της ημέρας, και σκάνε καμιά δεκαριά γυφτάκια να μου τραβάνε χέρια και μανίκια. Κοιτάω τη μικρή, της λέω "ένα είχα μόνο…" με παράπονο και με μια κάποια απόγνωση φαίνεται… Με τη μία λοιπόν, κάτι τους λέει σε αυστηρό ύφος και σε μια γλώσσα περίεργη, το τσούρμο διαλύεται, με πλησιάζει, βγάζει από το στόμα της το γλειμμένο και σαλιωμένο γλειφιτζούρι μου, και, σα να μη συμβαίνει τίποτα, με μία απόλυτη φυσικότητα, μου το προσφέρει πίσω: "To θέλεις;"

Με συγκίνησε το βλαμμένο, και από τότε κάθε φορά που πέρναγα από την Αγίου Νικολάου είχα μαζί και ένα γλειφιτζούρι. Δυο-τρεις φορές έτυχε και την ξαναπέτυχα, της έδινα το γλειφιτζούρι, έλεγε ένα "ευχαριστώ", έσκαγε ένα χαμόγελο, έφευγε κι αυτή, έφευγα κι εγώ.

Τώρα τελευταία είχα καιρό να την πετύχω και είχα αρχίσει να ανησυχώ.

Διασχίζοντας, τελικά, ένα πρωί προχτές την Πλατεία Γεωργίου, περνώντας δίπλα από το κάτω συντριβάνι, βλέπω κάτι γυφτάκια να πλατσουρίζουν ως συνήθως. Κοιτάζω προσεκτικά και βλέπω επιτέλους τη δικιά μου. Την κοιτάω, της χαμογελάω όπως πάντα και, πριν προλάβω να απολογηθώ για το γλειφιτζούρι που δεν έχω μαζί, τη βλέπω να με κοιτάει υπό γωνία με το κεφάλι γερμένο στον ώμο, με αυτό το ύφος το κόντρα-στον-ήλιο, και να μου λέει, με τη γνώριμη πια φυσικότητα και ευθύτητα: "Θα μπεις…;"

23 Comments:

Anonymous Anonymous said...

θελω και εγωωωωωω!!!!τρελαινομαι για γλυφιτζουρια...και προσωπικα δεν εχω κολληματα αλλα εχω ακουσει ΤΙΣ μαλακειες απο την παρεα μου...αντε βρε,σε εκανε δικο του το κοριτσακι..εισχωρισες στην τσιγγανικη κοινωνια...

Friday, July 06, 2007 3:42:00 pm  
Blogger Jason said...

Τι πρέέέπει, τι δεν πρέέέπει... στιγμήήή δε σκέέέφτηκααααα...

Friday, July 06, 2007 4:30:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

να ζησετε...πως την ειπαμε?ερατω?χαχα!!!αν εμαθα καλα απο μια φιλη που σπουδαζει πατρα,θα φατε ολο τον ιουλιο στη μαπα ε?καλο κουραγιο...φιλακια...
mad2luv

Friday, July 06, 2007 4:40:00 pm  
Blogger Jason said...

Ερατώ είναι η μούσα της μουσικής, άμα θες να ξέρεις!
Το διάβασα σήμερα, στη φίλη μου την I'm not paranoid...

Εεε όχι και όόόλοο... 27 θα έχουμε τελειώσει! :)
Φιλιάάάάά...

Friday, July 06, 2007 5:01:00 pm  
Blogger Φανή said...

να τι δεν σου εχω πει για μενα!! ειμαι γυφτακι!! μα ναι σου λεω!!! γιατι δεν με πιστευεις? τωρα θελω γλυφιτζουρι με γευση πορτοκαλι και κοκα κολα ομως μ'αρεσει.
ελα περιμενω!

Friday, July 06, 2007 7:22:00 pm  
Blogger Jason said...

Περίμενε εσύ, περίμενε...

Friday, July 06, 2007 7:53:00 pm  
Blogger cindaki said...

Α, κι εγώ τρελαίνομαι για γλειφιτζούρια! Και δεν ντρέπομαι καθόλου να κυκλοφορώ στο δρόμο γλείφοντας με ευχαρίστηση ένα!!! Πάντως, είναι μερικά από αυτά τα παιδάκια, σκέτες γλύκες! Παιδιά είναι όλα...

Καλέ μου Ιάσωνα, πολλά φιλιά!

Friday, July 06, 2007 9:31:00 pm  
Blogger azrael said...

Απίστευτο... Είσαι ωραίος J.

Friday, July 06, 2007 9:32:00 pm  
Blogger Jason said...

Παιδιά είναι όλα sofi-k, παιδί είμαι κι εγώ azrael... :)

Friday, July 06, 2007 11:44:00 pm  
Anonymous Anonymous said...

"Δεν έχω τόπο, δεν έχω ελπίδα,
δε θα με χάσει καμιά πατρίδα
και με τα χέρια μου και την καρδιά μου
φτιάχνω τσαντίρια στα όνειρά μου

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό
και το λουμνό τ'αφεντικό
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό

Και τα γκανίκια μας όταν χορεύουν,
με χασταρώματα που σε μαγεύουν,
κουνάνε σώματα και τα πιτέ τους,
μέσα σε κλείνουνε στις αγκαλιές τους.

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό,
και το λουμνό τ'αφεντικό
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό"

Saturday, July 07, 2007 1:31:00 am  
Blogger Crucilla said...

Γεια σου ρε JK. Εγώ πάλι τραβούσα τη μικρή Αλμπάνα να φάει κάτι, αλλά τα έβαζε στο τσαντάκι της να τα πάει σε αυτόν που την έστελνε να ζητιανεύει...

Saturday, July 07, 2007 3:30:00 pm  
Blogger 3 parties a day said...

Παραγνωριστήκατε μου φαίνεται! :)))

Saturday, July 07, 2007 8:37:00 pm  
Blogger Jason said...

Βασίλη... ΖΝΤΟΙΝΓΚ!

Sunday, July 08, 2007 1:25:00 am  
Anonymous Anonymous said...

jason.....εξαιρετικά αφιερωμένο στην νέα σου σχέση

Sunday, July 08, 2007 12:09:00 pm  
Blogger iris said...

στη συμπεριφορά των παιδιών θα βρεις μαζεμένη όλη τη σοφία του κόσμου !

Sunday, July 08, 2007 4:18:00 pm  
Blogger tzo said...

Το σκασμένο!!! Συγκινήθηκα!!!

Sunday, July 08, 2007 5:47:00 pm  
Blogger fafalaki said...

Ναι, όλα καλά κι ανθηρά, αλλά δε μας είπες. Μπήκες τελικά;

Sunday, July 08, 2007 9:16:00 pm  
Blogger Jason said...

Αυτό θέλω να το σκεφτείς και να το βρεις μόόόνη σου... :)

Sunday, July 08, 2007 9:41:00 pm  
Blogger Γεωργία said...

Το γλειφιτζούρι που της έδωσες τι γεύση είχε; Για να δω ποιό είναι το αγαπημένο σου και να σου δώσω ένα καμιά φορά να με κάνεις και μένα ποστ χιχιχι

Monday, July 09, 2007 1:20:00 pm  
Blogger Attalanti said...

Πολύ γλυκό, πολύ δικό σου :)

- Σιγά που θα έλεγες όχι σε μια βουτιά!

Monday, July 09, 2007 7:05:00 pm  
Blogger Jason said...

Georgia, ω Geοrgia, ζήτα μου ό,τι post θέλεις και έγινε με τη μία! Και χωρίς γλειφιτζούρι.

Έρωτα! Η αλήθεια είναι πως δεν μπήκα. Την επόμενη φορά, όμως, θα το σκεφτώ...

Monday, July 09, 2007 9:54:00 pm  
Blogger Paranoia said...

Καλές διακοπές πέρασα να πω, καλέ μου!

Monday, July 09, 2007 10:11:00 pm  
Blogger Jason said...

Καλές διακοπές, καλές διακοπές...

Monday, July 09, 2007 10:17:00 pm  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home